I. Порядок проведення моніторингу
2.1. Моніторинг проводиться на трьох рівнях: перший рівень – загальноосвітні навчальні заклади всіх типів і форм власності; другий рівень – міські (районні) органи управління освітою; третій рівень – Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим.
2.2. Міські (районні) органи управління освітою на підставі вимог цього положення розробляють положення про проведення моніторингу на другому рівні.
2.3. Об'єктами моніторингу є:
2.3.1. На першому рівні: контингент учнів; кадрове забезпечення, стан роботи з педагогічними кадрами; навчально-методичне забезпечення; матеріально-технічна база; створення умов щодо організації навчально-виховного процесу; результативність навчально-виховного процесу; стан виховної роботи; стан роботи з батьками і громадськістю; фінансово-господарська діяльність; стан управлінської діяльності.
2.3.2. На другому рівні: мережа загальноосвітніх навчальних закладів, реалізація конституційного права громадян на одержання загальної середньої освiти; кадрове забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів регіону, стан роботи з педагогічними кадрами;навчально-методичне забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів регіону;стан матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів регіону; результативність навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах регіону; стан управлінської діяльності в загальноосвітніх навчальних закладах регіону; фінансово-господарська діяльність;результативність виховної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах регіону; організація роботи з талановитими й обдарованими учнями;реалізація регіональних програм розвитку загальної середньої освiти.
2.3.3. На третьому рівні:
§ відповідність мережі загальноосвітніх навчальних закладів Автономної Республіки Крим потребам населення, динаміка її розвитку;
§ реалізація конституційного права громадян на одержання загальної середньої освiти;
§ забезпеченість загальноосвітніх навчальних закладів Автономної Республіки Крим педагогічними кадрами, їх якісний склад. Стан роботи з педагогічними кадрами;
§ відповідність навчально-методичного забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів Автономної Республіки Крим сучасним вимогам;
§ стан матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів Автономної Республіки Крим і її відповідність вимогам щодо організації навчально-виховного процесу;
§ якість управлінської діяльності органів управління освітою на місцях;
§ стан фінансово-господарської діяльності;
§ результативність виховної роботи в системі загальної середньої освiти Автономної Республіки Крим;
§ організація роботи з талановитими й обдарованими учнями.
2.4. Засоби моніторингу:
- державна атестація загальноосвітніх навчальних закладів;
- ліцензування загальноосвітніх навчальних закладів приватної форми власності;
- тематичні перевірки;
- атестація стану освiти регiонiв автономії.
2.5. Форми проведення моніторингу:
- аналіз статистичної звітності;
- аналіз документів;
- опитування (анкетування);
- тестування;
- самооцінка;
- спостереження;
- контроль навчальних досягнень учнів.
2.6. Моніторинг у системі загальної середньої освiти проводиться згiдно з графіком на кожний навчальний рік, затвердженим Міністерством освiти i науки Автономної Республіки Крим.
2.7. Моніторинг проводиться:
- на третьому рівні – Центром проблем освiти Міністерства освiти i науки Автономної Республіки Крим за погодженням з Міністерством освiти i науки Автономної Республіки Крим;.
- на другому рівні – міськими (районними) органами управлiння освiтою за погодженням з Центром проблем освiти Міністерства освiти i науки Автономної Республіки Крим;
- на першому рівні – керівниками загальноосвітніх навчальних закладів за погодженням з міськими (районними) органами управлiння освiтою.
2.8. Відповідальність за проведення моніторингу покладається:
- на першому рівні – на керівників загальноосвітніх навчальних закладів;
- на другому рівні – на керівників органів управлiння освiтою;
- на третьому рівні – на Центр проблем освiти Міністерства освiти i науки Автономної Республіки Крим.
II. Опрацювання і накопичення інформації
3.1. Результати моніторингу оформлюються у виглядi довідок, аналітичних записок, таблиць, графіків, діаграм та ін.
3.2. Результати моніторингу на першому рівні узагальнюються керівником загальноосвітнього навчального закладу і передаються місцевому органу управлiння освiтою.
3.3. Місцевий орган управлiння освiтою узагальнює результати моніторингу, проведеного в загальноосвітніх навчальних закладах, розташованих на території регіону, незалежно від типу і форми власності, проводить моніторинг на своєму рівні, передає результати в Центр проблем освiти.
3.4. Центр проблем освiти узагальнює інформацію, яка була отримана в результаті моніторингу, проведеного на другому рівні, і подає в Міністерство освiти i науки Автономної Республіки Крим у виглядi аналітичних записок, створює інформаційний банк даних про систему загальної середньої освiти Автономної Республіки Крим.
3.5. За результатами моніторингу, проведеного на третьому рівні, готуються:
- проекти програм пріоритетних напрямків розвитку галузі освiти в АРК;
- проекти наказів, рішень колегії Міністерства освiти i науки Автономної Республіки Крим;
- інструктивно-методичні листи, методичні рекомендації.
3.6. Опрацювання і накопичення матеріалів за результатами моніторингу може здійснюватися як у комп'ютерному (машинному), так і в безмашинному варіантах.
|