Категории каталога

Мои статьи [24]
тематические статьи [17]

Форма входа




Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Вторник, 26.11.2024, 02:30
Приветствую Вас Гость | RSS
Обучение и тренинги
Главная | Регистрация | Вход
Каталог статей


Главная » Статьи » тематические статьи

Про становлення й розвиток системи моніторингу якості освіти в Україні

Про становлення та розвиток моніторингу якості освіти в Україні, сучасні підходи до організації моніторингових досліджень, об'єкти досліджень в системі освіти і т. п.  йшлося на Всеукраїнській науково-практичній конференції "Моніторингові дослідження як інформаційна база в системі управління якістю освіти", що відбулася наприкінці березня в місті Луцьку на базі Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти. Цей захід було  організовано та проведено Науково-методичним центром середньої освіти Міністерства освіти і науки України, Управлінням освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації, Волинським інститутом післядипломної педагогічної освіти. Конференція проходила за підтримки ПРООН в Україні. У роботі конференції взяли участь представники АРК, 23 областей України, міст Києва й Севастополя -  науковці, керівники та інші працівники регіональних центрів моніторингу, методисти інститутів післядипломної педагогічної освіти, районних (міських) методичних служб, що займаються проблемами моніторингу в освітній сфері. Також для участі в пленарному засіданні було запрошено керівників різних ланок системи освіти та вчителів загальноосвітніх навчальних закладів Волинської області.

         Тематика конференції зумовлювалася передусім процесами оновлення освіти в Україні, реформуванням її багатоаспектних компонентів. У ході роботи конференції висвітлювалися та обговорювалися питання щодо науково-методичних і практичних проблем моніторингу якості освіти, а саме:

впровадження системи моніторингу в освіті;

інформування освітянської громадськості про шляхи та механізми реформування освіти;

         оцінювання якості середньої освіти як елемент системи управління освітою;

         моніторинг якості освіти; міжнародний порівняльний досвід;

         роль регіональних та місцевих органів управління освітою в удосконаленні внутрішкільного моніторингу якості освіти;

         моніторинг і контроль в системі освіти - спільні і відмінні риси;

         вивчення освітнього середовища  та виявлення зовнішнього впливу на результативність системи освіти;

         основи статистичної обробки в системі моніторингу якості освіти;

         роль моніторингових досліджень у вирішенні проблеми створення конкурентноспроможної навчальної літератури.

         На пленарному засіданні науково-практичної конференції було виголошено 14 доповідей із зазначеної вище проблематики. Це виступи:

-             ректора Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти, доцента Г.С.Маслай "Якість освіти як фактор соціального і творчого розвитку особистості";

-             доцента кафедри управління освітою Національної академії державного управління  при Президентові України, кандидата педагогічних наук Т.О.Лукіної «Оцінювання як інструмент управління якістю загальної середньої освіти»;

-             проректора Львівського ІППО, кандидата педагогічних наук Н.М.Пастушенко «Таксономії навчальних цілей як інструмент проектування якості освіти»;

-             експерта з моніторингу проекту ПРООН «Створення безпечного середовища для молоді України», кандидата педагогічних наук О.І.Локшиної «Моніторинг якості освіти: світовий досвід та українські перспективи»;

-             завідувача Центру експертизи та моніторингу Харківського обласного  науково-методичного інституту безперервної освіти  О.О.Байназарової «Проведення моніторингу якості освіти з використанням Інтернет-комунікативних технологій»;

-             директора Центру проблем освіти МОН Автономної Республіки Крим О.В.Трещова «Механізм створення системи моніторингової служби  Автономної Республіки Крим»;

-              методиста Центру проблем освіти МОН Автономної Республіки Крим О.Г.Мазалової «Оцінювання якості середньої освіти як елемент системи управління»;

-             завідувача РМК Камінь-Каширського району Волинської області Л.П.Подшивалкіної «Роль моніторингу навчальних досягнень учнів у вдосконаленні роботи з обдарованими дітьми»;

-             директора ЗОШ № 15 м. Луцька Волинської області О.В.Гребенюка «Використання моніторингових досліджень в системі управління навчальними закладами»;

-             заступника директора Горохівської ЗОШ № 1 В.І.Білика «Моніторинг педагогічної діяльності»;

-             завідувача лабораторії атестаційно-експертної оцінки при кафедрі менеджменту освіти Тернопільського ОІППО  О.С.Бондар «Моніторинг та експертиза освітянського середовища навчального закладу»;

-              завідувача відділу соціологічних досліджень та моніторингу якості загальної середньої освіти О.О.Патрикєєвої «Науково-методичне й організаційне забезпечення моніторингових досліджень в середній освіті».

         У рамках роботи науково-практичної конференції було проведено також круглі столи, організатори яких винесли для обговорення ряд  питань, зокрема:

         розробка спільного плану дій в регіонах щодо проведення моніторингових досліджень якості освіти;

         механізм створення системи моніторингової служби на рівні області (району, міста);

         проблема підготовки професійних кадрів з питань моніторингових досліджень в освіті;

         технологія проведення моніторингових досліджень якості загальноосвітньої підготовки учнів.

Запропонована тематика викликала бурхливе обговорення учасників круглих столів (представників регіональних центрів (відділів) моніторингу, методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти). Виступаючі зійшлися на думці, що першочерговим завданням на нинішньому етапі становлення системи моніторингу якості освіти в Україні є відпрацювання програми узгоджених дій відділу соціологічних досліджень та моніторингу якості загальної середньої освіти Науково-методичного центру середньої освіти МОН України та регіональних центрів (відділів) моніторингу. Було констатовано також, що накопичено позитивний досвід щодо організації та проведення  моніторингу якісних показників навчальних досягнень учнів в регіональних  центрах моніторингових досліджень; розпочато громадські обговорення  стану якості освіти, зокрема, відділом соціологічних досліджень та моніторингу якості загальної середньої освіти НМЦ середньої освіти МОН України з жовтня 2004 року започатковано видання вкладки «Моніторинг в освіті» до газети «Управління освітою».

         Усі учасники пленарного засідання, а також круглих столів відмітили актуальність обговореної на конференції проблематики у світлі реалізації Національної доктрини освіти в Україні.

     Підсумовуючи роботу Всеукраїнської науково-практичної конференції «Моніторингові дослідження як інформаційна база в системі управління якістю освіти», її учасники розробили ряд рекомендацій освітнім установам:

1. МОН України розробити програму "Система оцінки якості освіти" на основі моніторингу, яка б об'єднувала спеціалістів концептуально-методологічних, організаційних та перспективно-правових сфер. Реалізація даної програми буде сприяти створенню в Україні системи оцінки якості загальної середньої освіти.

2. У рамках вищезазначеної програми науково-методичним кадрам обласних структур (центрів, відділів) моніторингу, відділу соціологічних досліджень та моніторингу якості загальної середньої освіти НМЦ МОН України:

- розробити науково-методичне забезпечення проведення моніторингових досліджень;

- створити систему єдиного інформаційного забезпечення.

3. МОН України, АПН  України, НМЦ України, регіональним моніторинговим центрам рекомендовано:

- систематично проводити моніторингові дослідження на різних рівнях;

- розробити програму відстеження якості освіти на рівні держави, регіону, району;

- вивести моніторинг якості освіти за межі оцінки результатів навчання;

- розробити систему показників для моніторингу якості освіти на державному, регіональному рівні, включаючи й ті, на які вказали  учасники конференції (наприклад, стан здоров'я учнів, уміння використовувати знання в життєво важливих ситуаціях, загальнонавчальні уміння, динаміку навчальних досягнень і т.п.);

- систематично інформувати громадськість про результати моніторингових досліджень якості освіти як на державному, так і регіональному рівнях.

4. Обласним органам управління освітою для відпрацювання технології комплексного педагогічного моніторингу бажано створити систему експериментальних майданчиків.

5. У структуру системи підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів ширше впроваджувати навчальні програми з методики оцінки якості освіти, проведення моніторингових досліджень та розробки необхідного інструментарію.

За значимістю та обсягом порушених проблем Всеукраїнська науково-практична конференція стала етапною на шляху становлення й розвитку національної системи моніторингу якості освіти в нашій державі. Вона заклала  фундамент злагодженої роботи науковців і практиків різних закладів освітньої сфери щодо комплексного моніторингу, який би виявляв фактори, що так чи інакше впливають на якість освіти.

Категория: тематические статьи | Добавил: mazolen (09.04.2009)
Просмотров: 2587 | Рейтинг: 4.5/2 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Copyright MyCorp © 2024